A klónok támadása (part dö)

 

klonkutyukicsi.jpg

Íme ahogyan ígértem, prezentálom a második részt!

Kishazánk olyan szorgalmasan fénymásolta a külföldi pápmjuzikot, hogy még csak most értünk a feléhez:-) Aki már sírni akaródzik, az menjen és dobjon be egy Xanaxot, mert most jönnek kedves vizigót barátaink áldásos tevékenységének harmatos gyimilcsei. Következzék most a germándiszkó bugyrainak egy-két lényezete, és azoknak Magyari verziói.

Hölgyeké az elsőbbség így hát kezdjük a Scooterrel. A bekiabálós hülye kérdéseket elterjesztő Német cikknózenekar fergeteges sikert ért el sajna, és mi más maradt számunkra, meg kellett jelennie nálunk is a Kozmixnak. Nemtom miért kellett ez, valszeg sokan a dizsiben nem értették, amit a Scooter kiabált, ezért előadták Magyarul is, miszerint: “Mitkértek füstőőőt? Fééényekeeet? Mégtöbb füstöööt?” Ducc ducc duccc…

Scooter: ygWV__SMt7M

Kozmix: watch?v=SH2d4xHm49k

Akik most jönnek hááát azok loptak a legpofátlanabbul, és a legváltozatosabban. Az erő segítségét kell igénybe vennem, ha ki akarom ejteni számon a nevüket mert különben dührohamot kapok. Ez volt a fergeteges UFO zenekar. ÁÁÁÁÁÁ

Lássuk honnan, és mit csemegéztek össze a srácok. Valóba olyanok voltak, mint az ufók, mindenhonnak elvittek ezt-azt, csak az igazi ufók meg is termékenyítik azokat. Ezeknek még az sem sikerült. Két lány és egy fiú volt a csapatban. Mint kiderült, a két lány helyett Keresztes Ildikó énekelte fel a dalokat, a fiú meg volt olyan nagyarcú hímtagképű majom, mint a szerepe, így a makogást valszeg ő követte el. A srácot Dr. Love-nak hívták, és ha emlékeztek akkor olyan felfelé zselézett égőveres tüske haja volt. Sokszor kívántam hogy nőjön mán neki befelé. Nézzük kiket tűztek ki a srácok példaképül. Amikor elénk lépett Captain Jack, és előadta az Amerikai katonanóták mintájára összedobókockázott dalát, az Ufó előadta a Katonadolog című opuszát. Erről sajna nincsen videó, de a belinkelt szöveg elég lesz. Aztán jövé az Aqua zenekar, és amikor Tarzanos, meg Dr. Jones című videoklippjeit legyártotta, véletlenül az UFO is akkor készített egy műdzsungeles videoklippet. Nahááá nahháááát. Emellé jött sajnos az E-rotic nevű Germán formáció ekkor az UFO elmésen elkövette a szerelemdoktor című dalt.

Sikerült mindent összelopniuk csak Bartókot meg Miles Davist nem. Lehet hogy jobban is jártunk. Mindenesetre elvitte őket az igazi ufó és remélem jól meg is ……

Keptündzsekk: OdaOQ9wUA_g

Aqua: buXJlBd3Mf8

E-rotic: watch?v=08alW4Z9hEc

Ufo: watch?v=9pr6nyW-UeE

watch?v=_eBzolfCKWg&feature=related

Ki lesznek következő kultúrgerilláink? Segítségül: Jamaha, jamaszó… Naná hogy a Modern Talking. A popzene csillagos egén örök időkig fog fényleni Thomas Anders csillogó ajka, és Díter Bólen focistasérója kolgétmosolyával egyetemben. Olyan hatással voltak az európai popzenére, hogy utána regvest meg is jelent a Modern Hungária, Fenyő Miki fantasztikus látomásának termékeként. Ő hozta ránk két pokolbéli csatlósát, Pap Ritát, és Bodnár Attilát. Azután, (és most jön mit még eddig csak a Modern Talking ért el), hogy cirka tizeniksz év után még mindig képes volt valaki előállni egy MT klónnal! Ez pediglen a Dupla Kávé formáció. Ezért asszem a Modern Talking nyerte a versenyt, mert sikerült elérnie, hogy a Magyar popzene kétszer is elkövesse ugyanazt a hibát. Szenkjú! Sajna a Modern Hungáriáról nincs meg a video, pedig anno megtaláltam, és azóta égeti a retinámat az emléke. Ennek hiányában ti szegények csak dalszöveget kaptok. Dupla Kávé ezzel szemben van, ne szomorkodjatok! Kezeket a magasbaaa!

Modern Talking: watch?v=eNvUS-6PTbs

Dupla Kávé: AhDtUYf7r5Y

Modern Hungária: watch?v=pE6Z_ezpX30

Na most már szépen lassan közeledünk korunk frenetikus előadói felé. Vegyük hát elő farzsebünkből Gven Stefanit, és ami zsebpiszok jön vele, Galambos Dorinát. Erősen összeszorul a szívem tájéka, és bikinis mopszkutyák táncolnak szemem előtt, hogy ne lássam ábrázatát ha meglátom valahol ezt a nőszemélyt. Galambos Dorina megpróbálta levenni Gven Stefanit, de nem gyött össze neki. Instant nő, és meseországos bugyuta imidzse Stefanitól eredezik, csak az a különbség, hogy Dorina valóban olyan segghülye mint egy gumibarbi és egy hasadt kombájn ivadéka. Stefani meg egy okos csajszi, aki vágja a marketinget, meg hogy mivel lehet hülyíteni a népet.

Tessék szenvedjetek hát:

Gven Stefani: uTfbCOPApsQ

Galambos Dorina (róla csak kép): watch?v=jysNGaGdFTs

Most pedig mindenki a bunkerbe! Tankok dübörögnek a repedezett aszfalton. Láncaik csikorognak, mint elsős kisgyermek körmei a rázárt iskola ablaküvegein. Fejünk felett lángoló vadászgépek zuhannak, a cukrászdák kiégtek. Ebben a világban fémből készül a könny is. Fogadjátok hát kitörő sikollyal, a Rammsteint, és legújabb termékünket, a Magyar Rückwarts együttest.

Volt szerencsém elmenni egyik koncertjükre, ahol nagyon egyénien, gázmaszkban azt énekelték a srácok, hogy lovagolj meg, miközben ájpodról ment az alap. Mindezt a Zirci Buli nevezetű háromnapos rendezvényen tették, ahol sajnos fellépett pl a 30y is. Nemtom melyik volt a rosszabb. Kábé olyan volt, mint szarevés után építészekkel fondüzni. Mindkettő szar, csak mindkettő másképpen. Szóval a Rückwarts másolt, a lányok pedig sikoltoztak, a zenészek DNS-ét akarva, nedvedzettek. Tökéletes dizájn, mítosz egy prérin, lányos anyukák, becsületesen dolgozó apukák, és polgárok előtt, akik ehhez képest Chopinnek érzik még a légkulcs sivítását is.

– Ez ipari?- mondogassák, és jót nevetnek, gépolajos kezükben (fesztivál) söritallal.

Ramstein: watch?v=My0HQ0QkGLQ

Rückwarts: watch?v=XEJ2ddLirXg&feature=related

Volt egy rossz álmom. Azt láttam magam előtt, hogy szép egészséges tizenéves lányok, és fiúk, bekenik orcájukat fehérre, szemüket feketével kontúrozzák, lelkük csavarodó kúttá torzul, és bár valahol legbelül irtóznak ugyan az aktustól, de smárolnak egy nagyot egy vélhetőleg azonos nemű barátjukkal. Közben, a Tokio Hotel zenekar már lejött a színpadról, lemosták a sminket, és suhogós gatyájukban miközben bambit szopogattak, elosztották az öltözőben a gázsit. Ezek után megtekintettek egy vicces filmalkotást, talán valamelyik Jim Carrey filmet. Nevetésük még a technikusokig is kihallatszott. Aztán egy meleg kakaó elfogyasztása után aludni tértek. Előtte azonban felhívták szüleiket, hogy elmondhassák nekik, mennyire szeretik őket, és hogy mennyire hiányzik nekik az otthon melege. Anyu talán pityergett is, de gyorsan visszatartotta könnyei, mert olyan büszke volt rájuk, olyan kitartó fiai vannak neki. Mindent elérnek, amit szeretnének. Minden oka megvan hát az örömre.

Ezután balra fordultam akkor pedig egy másik álmot láttam. Elmém színházában megjelent egy Magyar zenekar, aki éppen akkor léptek színpadra a Pusztaszopoládi Művelődési Központban. Az énekes lágy érzelmes hangon búgta bele a mikrofonba: sziasztok mi vagyunk a No Thanx! Többet is mondott volna, de a lányok sikolya, elnyomta mondanivalóját. El is énekelték ezt a dalt miszerint:

Minden fejre áll holnap,
Ránk már senki sem szólhat,
Nem kell többé a szentbeszéd,-
-Ez egy másik nemzedék-

Mondtuk,
Szépen és durván,
Lelkünk ébredő vulkán,
Kitörni kész,
S ami régi, mind elég,
-S jön az újabb nemzedék-

És még ezt is a kis szemérmetlenek:

SAJNÁLOM, VÉGE!
ÉRTSD MÁR MEG VÉGRE!
EZ CSAK LANGYOS LIMONÁDÉ
MERT AZ ÉN SZÍVEM RÉG A MAMÁDÉ.
SAJNÁLOM, VÉGE!
ÉRTSD MÁR MEG VÉGRE!
MARADJ A BARÁTOM ÖRÖKKÉ
DE AZ ÉN SZÍVEM RÉG A MAMÁDÉ!

Álmomban megnyugodtam. A Német Emozene torzító sugárzása nem érte el hazánkat, csak annyi szelet kaptunk a baromságból, hogy létrejött a No Thanx és ilyen szintű lityilötyi szövegeket oszt a tiniknek. Tinilányok, tinifiúk, lázadjatok csak, de ne szomorkodjatok! Ráértek rinyálni, ha majd dolgozni kell menni!

Tokio Hotel: watch?v=4mLQxC8Xdhc&feature=related

No Thanx: gX_66E3Igko

Na most bizony sokan meg fognak kövezni. Mert most gyön a Tankcsapda. Lukácsék zseniális szövegeket prezentálnak nékünk, és zenéjük minősége nemzetközi szinten is dicsőségére válhat a Magyar rockzenének. Sajna azonban ők is lipilopogattak. Példának okádék, egy kicsit Motörheades ahogyan Lukács alulról rákoshörög bele a mikrofonba, meg egy daluk sajnos nem kicsit Nirvana. Hát nemcsak én érzem így, ennek ellenére maximális tiszteletem nékik!

Tankcsapda: gCs_NQ2Rhqc

Motörhead: watch?v=LyuDyWc09G8

Nirvana: 4f6HJVvnBIU

Jöjjön hát a kakukktojás:

Nemrégiben megremegett a föld. Amikor először hallottuk a Nox digitális hegedűit, és szintetizátoros furuláit, átszállni bérceink felett, nemzetünk felkapta fejét. Amikor Péter Szabó Szilvia és az a kis izé mellette feltűnt a képernyőkön, szittya vérünk fellobbant. Csak egy dolgot nem értettem. Miért olyanok mintha egy Conan képregényből léptek volna elő? Talán ősi Magyari viseletet öltöttek magukra? A klip elején lovakkal vágtatnak velünk szembe a prérin. Fantasztikus volt a látvány! Olyan mint a.. Azután a videóban Szilvia áttetsző fátyolban hajladozik. Kisharang ding dong… áá ezt már ismerem valahonnan! Hápperszee ez a 300 című filmben volt pár hónappal ezelőtt. Hát igen a 300 trélerében összehasonlítható minden, ami itten megjelenik. A Nox kulturális sokszínűsége megpengeti azt, amit olyan sok munkanélküli tanár, és értelmiségi zengedez, miszerint mi voltunk az ősnép és minden más nép belőlünk. Inkább belétek. Legyünk hát büszkék, hogy egyszerre vagyunk Görögök is meg Magyarok is a Nox szerint. Szívünket öntse el a nemzeti tudat, és egy emberként üvöltsük a szélbe: Ez itt Bugaaaaac!

Nox: qkijlDlu6Xo

300 trailer:  wDiUG52ZyHQ

 

24 Comments

  • “MARADJ A BARÁTOM ÖRÖKKÉ
    DE AZ ÉN SZÍVEM RÉG A MAMÁDÉ!”

    Emlékeim szerint Herman Hessétől olvastam utoljára hasonlót a Demienben.
    Azért a könyvért Hessét arra ítélném legszívesebben, hogy egy eldugott szabolcsi faluban felső tagozatos matektanár legyen a következő életében.

  • “Aki bújt, aki nem jön az árnyék,
    mert a tegnapi seb ma is fáj még!”

    Hej, köszönöm, csínomebadta de felvidultam.
    Tisztelet a mesternek, ez a part dö kiváló lett.
    Az előzővel lenne mit vitatzkozni de ez,
    hogy is mondjam, fogalom, mint a Nox Thanx.
    Azért azt meg kell jegyeznem, hogy a stílusa nyilvánvaló nyúlás:):):)!

  • Nemtom, csak úgy érzem, hogy ez a stílus napjaink magyaros, magyarcuccokat fikázó stílusa, még ha tudattalan is. Nem konkrétan, de olyasmi mint a matula.hu (ők meg köztudomásomban egy külföldi portálról nyúlták az ötletet a subbás kezdetektől)
    Szembeállítani a külföldit a magyarral, lealázni, kimondani az egyértelműt de szapulósan, divat. Ettől függetlenül sokszor mulattató és többnyire igaz is.
    A nyúlásról viszont. A part ön-ben kiteríted azokat az előadókat, akik többé-kevésbé függetlenek, a part döbben meg az olyan zenekarokat, amiket kb. kiadók és menedzserek találtak ki (és általában tudatosan szarból próbáltak szart csinálni). Nem ugyanaz a nyúlás. A legtöbb klón klip ugyanannyira szól a nyúlás mellet, mint ellene. Hatással volt rá de nem ugyanaz. Olyan a haja, szemüvege, sipkája… de azért a zene jó is lehet, sőt némelyikből vissza is lophatnának.
    Úgy működik, mint egy amerikai együttesnél, akire hatással van egy korábbi amerikai együttes, azt az elején nehéz elpalástolni, de nyilván nem egy az egyben nyúlást akar csinálni, így pl. a nyers se magyarul akart rhcp-t játszani, hanem tetszett neki és olyasmit szeretett volna, de más lett.
    Ezt úgy merem kijelenteni, hogy a felsorolt zenekarok közül egyik sem a fülem cimpája. A nyers énekese nagyképű? Az, de, hogy jön ez ide? Az Upos csávó úgy táncol, mint Jay? Na és, mégis, hogy táncoljon?
    Ákos a KÖLTŐ látod önmagát adja, a Banzai óta semmivel sem összehasonlíthatóan lapos zenét játszik, nem tudom vádolni lopással, viszont minden mással igen. Inkább lopna.

    A popzene szintetizál, külföldön, itthon egyaránt, összekutyul, aztán valami jó is kijöhet belőle, a mienkké meg magyarul, ezért aztán életképtelenül az angolszász piacon.
    A Zuboly sztem pont erről szól. Botrányos vagy humoros vagy jó?
    A part dö-s együttesek nem is kísérleteznek, amit a kiadó mond az van, oszt nyomassák a fostot. A NOX-osok élenjáróak ebben, lehányni őket hazafias kötelességünk. Röhej, hogy ők pont a hazafias érzületre építenek és sokan úgy vannak vele inkább erre táncolnak, mint cigányzenére.
    Ezért tetszett a dö és mégsem értek egyet (az) önnel.

  • Hája!
    Egyébként nem azért szedtem ketté a zírást mert így választottam külön a lopást meg a klónt, hanem mert egyszerre k. sok volt és gondoltam hogy kettészedem ne kelljen annyit olvasnotok:-) Véletlenül el is szált az első fejezet ahogy volt úgyhogy újra kellett írni:-)
    Én azt mondom, az Up zenekar énekese kapja be igenis mert nem egyéni zenét, és táncot adott elő, hanem meglovagolta a Jamiroquai stílusát. Pofátlanul úgy csinált mintha ezt ő rakta volna így össze. Ha én úgy festenék mint Picasso (és sokan csinálják ezt), az emberek nagyrésze nem venné be, hanem azt mondaná szíveskedjek festeni egy Madarászt, de ezt fejezzem be mert ezzel magamat égetem. Rosszabb verzióban azt mondják hogy menjek a picsába. Azok pedig akik nem tudják ki az a Picasso azok megvennék, és ez igenerős csalás lenne. Ez úgy tűnik a popzenében nem csalás. Az basztat ezekkel a zenékkel kapcsolatban, hogy ezek az előadók azt hiszik a közönségről, hogy segghülyék és hogy nem vesszük észre a nyúlást. Vagyis sért az, hogy szemrebbenés nélkül míveletlen tahóknak vagyunk nézve. A lopás, az lopás akárhonnan nézzük is. A zenekar követte el, vagy a marketing, tökmindegy. Akkor nem tekinteném ezeket a dolgokat lopásnak, ha az említett jellemzőket akkor követték volna el a zenekarok, amikor semmi ilyen nem volt térben és időben a közelükben. Az lenne az egyéni zene. Ha pedig a Nyers olyan zenét akart volna játszani mint a Csili, kitalálta volna magának! A Czutor pedig nemcsak hogy ránézésre egy nagyképű branner, hanem információim szerint az is.
    Az írási stílushoz annyit szólnék hozzá, hogy tudom sokan írnak így bizony de ugyanilyen hülyén fogalmaztam, mielőtt bármit is olvastam volna a subbától, meg a matulától. Én eredendő tahóságnak hívom eztet. Pláne hogy egy ideje egyiket sem olvasom. Nem véletlen valószínűleg hogy sokan így fogalmaznak. Kimondjuk a bajunkat, inkább fikázósan és viccesen mint idegesen, és pánikoltatóan mint a híradókban. Én azt szeretem ebben a stílusban hogy lassan olyan mint a köznyelv. Azt vettem észre hogy akinek kivan a farka ettől a világtól az mind így ír, ez pedig nagyon jóóó, mert ez a stílus mindenkié és ettől változatos:-) Ráadásul segít kiröhögni a sok szart. Van-e ennél nagyobb ajándék? (pina:-)

  • Egyébként igazad van, a Czutor nagyképűségének semmi köze a lopásokhoz ezért elnézést kérek. De azért örülök hogy más szerint is nagyképű gyík:-)

  • Változnak az idők, ezt kell, hogy közhelyezzem. Úgy ahogy az írási stílusunk is, a gondolkodásunk szintén. Én már nemtom eldönteni, hogy mi a lopás. Ha a csirkét ellopják az udvaromból, az lopás. Ha leszedik az almát kerítésen belül, az lopás, ha kívül akkor nem. Ha meg letöltik a netről, (mert felraktam) megnézik és utánozzák, felveszik, lemásolják, nem tudom. Sztem nem, és nem azért mert nincs erkölcsöm, hanem azért mert ez van. A törvényeket a társadalmak határozzák meg. Ha mindenki balkezes lenne, a jobbkezesek lógnának ki. Milyen okból? Semmilyenből, csak mert kevesebben vannak. Picasso az egy közös nevező. Igen, bűn lemásolni és úgy eladni, de csak egészen addig amíg a többség emlékszik rá ki volt ő. Ilyen megközelítésben viszont felejteni a bűn.

    Popzene és az Internet a legjobb példa erre a folyamatra, ez a két dolog kezd összefonódni. Ma még vannak ikonok, idolok, meg sztárok, de amint minden zene neten fog kizárólag terjedni, nem lesz más csak a zene, nem a tálalás fog számítani. Ami számíthat, ami eredeti, az az élő zene, koncert varázsa lesz, de az archivált anyag, a konzerv. a kész termék az magáért kell hogy beszéljen, önmaga reklámja lesz és ezáltal sokszorosításra, másolásra való.

    Olyan túlburjánzó (már most is) a kínálat, hogy fingom sem lesz arról hány rétegben és kik termékenyítették meg Amy Whitehouse-t (A hangját az anyjától örökölte, a fülét az apjától lopta.) vagy a Nouvelle Vouge-t (ami szinte csak feldolgozásokat csinál, de úgy, hogy néha nem is ugrik be az eredeti) Zenekar-e az X, vagy csak egy ócska remake banda? Sztem, ha jól csinálják akkor az előbbi, ha még a koncerten is akkor pláne.
    http://www.youtube.com/watch?v=Nq6Qqr8xpUk
    ( a copy-zós témához passzol is ez a klip.)

    Amúgy meg a térben is időben dolog az Internet korában már más tészta. A vasfüggöny korszakában még igazi királyság volt az R-GO csikidam (úristen, nem is tudom az eredeti-e?:) és ha Fenyő Miki rappelt az első lemezén (dejó, hogy nem hallottam még). De ma már lehetetlen számon tartani, ki mikor mit cselekedett mindentől függetlenül és mikor nyúlt az elefántcsont toronyból. Az, hogy hülyének néznek minket szintén zavaró, egyet tehetünk ellene, hogy ettől függetlenül nem leszünk hülyék. Ha az Ufo maga találta volna ki a számait akkor is szar lenne, és ha a Quimy-hez hasonló dallamokat fedezek fel a Franz Ferdinand számaiban akkor se olyan rossz egyik sem.
    És akkor még a véletlenekről nem is beszéltünk.
    Mit szólnál hozzá ha a képeid már kb. 10 éve nagyon jól fogynának Kínában? Több százezret adott el képeslapnak egy fekete piacon egy árus csak úgy, hogy letöltötte a netről (azt sem tudta, hogy ez illegális) és kinyomatta.
    Megloptak érzés vagy inkább hízelgő gesztus?

  • és sikerült mindkét nevet elírnom:
    Amy Winehouse és Nouvelle Vauge

  • Hmmm! Igen érdekes dolgokat írtál Label. Valóban igazad van abban hogy sajna előbb utóbb a dolgok elvesznek és nem lehet tudni hogy amit most csinálnak az lopás-e vagy sem? Lehet hogy olyan dolgokat írnak meg manapság Persze a mai környezetbe helyezve), amit néhányszáz éve valaki csak elfeledték a csávót meg a művet. Ez simán lehetséges. Azonban akiket én az írásokban felemlegettem azért cinkesek, mert mindegyik kb két három hónapot várt a kopival:-) Annyi kellett egy forgatáshoz vagy egy stúdióba vonuláshoz:-)
    Nincsen új a nap alatt és ebben van valami, de ennyire nem kellene csórni.
    Kérdésedre válaszolva, mit éreznék ha a kínai bácsi szarrá keresné magát a képeimől készült képeslapokkal? Két dolgot: Hízelgő gesztust, és megloptak érzést.
    Hízelgő gesztus lenne, mert jól esne hogy ennyi embernek tetszenek a képeim, ennek ellenére megloptak, így semmi nem tartana vissza hogy szénnépereljem a csávót. Max rizsben fizetne:-)

    Eszembe jutott még valaki akit nem írtam le, méghozzá Demjén Rózsi és a külföldi párja a Franky Goes To Hollywood. Szerintetek miért? Ez lesz a házi feladat:-)
    Aki tudja, kap egy Tibor csokoládét!

  • hát az emóról ZÁRSZÓNAK mostmár az idők végezetéig, avgy legalábbis amíg meg nem jelenik majd pár évtized múlva a rózsíszín neoemo. (ű ez jól hangzik, szaladok levédetni) szóval ez a szar hatalmas üzlet ám, mert eddig akik fizettek a zene vmely formájáért (koncertjegy, neaggyisten cd, stb.) azok max a 14 év és a fölött. de most lement 10 ig, és mivel voltam a hokizó fotel koncertje előtt (bent nem, mert az kb ugyanolyan szánalmas lett volna) szóval elmondhatom hogy ugye a kis hugyosok nem egyedül mennek hanem többen szépen kézenfogva és megy veleük 1–1 apuci anyuci is, ergo ők is megveszik a koncertjegyet. meg ugye venni kell pólót is különben hazáig hiszti van, szóval nem kis pénz ám ez, mert ez a korosztály mást nemnagyon hallgat. britney ugye már öreg, meg az még az én álmaimat édesítette avgy keserítette meg. más nincs. úgyhogy erről az oldalról elismerésem a heggesztőjüknek.

  • Hát most csalódtam!
    Frenkigóztuhálivúd: Lovetrain
    Demjén: Szerelemvonat!
    Mindez kb pár hónap késéssel
    Enyém a csoki

  • Jó ez a kétrészes összehasonlítás, de szerintem egy-két emberke nem érdemli meg, hogy a tolvajok kategóriájába sorolják (bár ez elég kényesen definiálható fogalom, amint azt a hozzászólásokból is olvasom). Szerintem is nehéz eldönteni, de azt nem nevezném klónozásnak, amikor valaki VÁLLALTAN követ egy-egy mozdulatot, zenei vagy színpadi stílusjegyet, hangulatot stb., és közben van tartalma, aktualitása, mondandója (=nem csak a frizut, táncmozdulatot látjuk visszaköszönni, hanem valaki szól hozzánk, mond valamit, miközben kölcsönöz különböző eszközöket, amik nyilvánvalóan nem az ő szüleményei). Például Jimi Hendrix rohadt sokat nyúlt Bob Dylantől, mégsem tartjuk tolvajnak, mert ENYHÉN megízesítette a Dylan-féle blúzt. Jimi színpadi mozdulatait milliószámra utánozzák, mégsem nevezünk minden rockelőadót Jimi-klónozónak, ha szétbassza a gitárját élőben, netán felgyújtja azt, miután lenyelvelte meg -fogazta a húrokat… Ő testesített meg egy érzést, ami igencsak ott volt a kortársak szügyében is, csak épp ő volt az első, aki ezt így és így meg tudta fogni. Ezek a mozdulatok kifejezőek, találóak, sok emberhez passzolnak, ezért olyan kibaszottul népszerűek. Akkoriban például az volt a trend és a nagyon újszerű, hogy begyugjuk a böszöm nagy erősítőkbe a elektronyikus nyenyerénket, és mindenkinek szerteszéjjelhasad az agya a hangexplozívától. Így meghallani az amerikai himnuszt enyhén szólva odabaszhatott akkoriban. Ma már jó pár tinilányka 2 méteres amplitúdójú basszmembrán mellett lesz megba… deflarálva valami Technokol-szagú punk által… Akkor ez nyú volt, ma már uncsi; mostanság inkább arra kapjuk fel a fejünket a nagyonüvöltős divat közepette, ha valaki kihúzza a zsineg: ánplagd a divat. Nincs egy olyan valamirevaló rockcsapat, akinek ne lenne antitorzított albuma vagy koncertje. Megy az anplagizálás :) ezerrel, azt sem tudni, ki csinálta ezt legelőször, és meg sem lehet számolni, hányan művelik ezt a műfajt. Ennek ellenére eléggé fasza dolgok sülnek ki belőle.
    Néhány ellenvélemény: Nem nevezném nyúlásnak Lukács Laci lemmys mozdulatait, mert kurva sokan hasonlóan hörögnek a mikrofonba. A “Nirvana-koppintás” sem igazán ez a kategória, mert teljesen vállalt a hajazás (lásd az Egyszerű dal lájrixja) a tinitanganedvesítő drogos rockidolra, aki “szaxofonnak nézte a vadászpuskát” (Érdekfeszület: Kurt halott – az Abberált költészeti est című albumról :)). Feldolgozásnak sem tudnám nevezni, mert majdnem egy az egybe a Polly-t halllhatjuk – legalábbis dallamilag. Ez valami átmenet: utánzásszerűség, valamivel megspékelve, de a lényeg, hogy nem veszi hülyére a célközönséget, hiszen jelzések vannak benne, utalások. Ez is általánosan értelmezendő. Nagyon sok ilyen aprócseprőség van, ami öröklődik. Csináljuk, mert jó – de közbe fontos, hogy érződjék, hogy amikor csináljuk, nem hisszük, mi szartuk a spanyolnáthát, nem nézünk hülyének senkit, hanem tanulunk eleinkből, a mozdulataikat, részleteiket pedig úgy tesszük magunkévá, hogy érződjék: kölcsönvettük. Ha ez így megy, semmi baj, még azt is leszarom, ha egyszercsak hallom felcsendülni az eredetijét egy addig eredetinek vélt Faith No More-féle Warpigs-nek, vagy egy Jimi Hendrix-féle Like a Solling Stone-nak, mert egyszerűen FASZA!
    Az alkohol a zongorán, a cigiszag meg a fülledt erotika nem nyúlás, hanem életérzés – vagy annak egy része. A Quimby eredeti zenét játszik, igenis kurva jó dolgaik vannak (tőlük is lehetne nyúlnia bátran a Nyugatnak…) De ilyen Zorán is. Ő is felvállalja (Claptont és Chris Reát le sem tudná tagadni, de én azt hiszem, nem is akarja. Nincs szüksége rá. Egyébként feldolgozta az Ugly Kid Joe-féle Cat’s in the Cradle-t, Ő az címmel – ami egyébként eredetileg nem is UKJ, hanem Harry Chapin, és ki tudja, hogy ő is honnan…) Egy bizonyos szint után ezeket nem érdemes követni, mert Ádáméknál leljük magunkat. Az egész művészettörténet egy hatalmas, folyamatos plágium (legyen az zene, irodalom, festészet vagy akármi), de nagyon fasza! :) Baj csak akkor van, amikor valaki hirtelen TÉNYLEG úgy érzi magát, mint valami naondenaonbasszájba, és elszáll a agya a mindenféle egészséges alázattal együtt. Na ez a nagyon rossz, és itt csatlakozom CsM indulatjához, mert innentől lehet – szerintem – igazán tolvajokról és bránerarcokról beszélni, mert az tényleg mocskos dolog, hogy hülyére veszünk másokat, és abból jól megélünk. (Kérdés, hogy az ilyen Ufó-féle tüsihajúak tudnak-e alunni éccaka…)

  • Ahogyan az István a királyban elhangzik:
    “Értem szavad”
    Igen igazad van hogy nem lehet követni. Hogyis mondjam ja valóban ha azt vesszük ottan van pl a bonanza. Lenyúlta a Mode-ot de minőségiben. Azon mindenki röhög hogy a magyar popzene hogyan nyúl le ötleteket, meg stílusokat, de én nekem az bassza a csőrömet, amit te is írtál, hogy leszarják mit szólunk hozzá és abból keresnek pénzt ami nem az ő szellemi termékük. A bonanza zeére Depeche Mode, de szövegre már Kovács Ákos. Ellenben az Ufo mindenben az említett zenekarokat kopizta le. Ezzel van hát a bajom hogy minden lopás kb két három hónapra rá jött, mintha mi segghülyék lennénk, és nem néznénk tévét, miközben ezek az előadók vigyorognak az arcunkba, és elveszik a pénzünket. Na pl ezért sem vennék zenei cd-t ha tehetném sem. Egy két kivétellel.

  • Nagggyon jó kis átfogó értekezés koppintó magyarjainkról, ugyanakkor kurvára irigyellek, hogy ennyi időd van, írogatni erről, közben linkeket vadászni, meg jutúbot ágyazni, te mázlista!
    Külön örvendek, hogy a Tanksapkát nem felejtetted el kopírozó honfijaink népes táborából, az “Egyszerű dal”-ért megérdemeltek volna egy nemzetközi pereskedést, fene nagy mákjuk van, hogy a Nirvana-jogutódok nem léptek ezügyben anno, bicskanyitogató egy nyúlás, ha meg direkte “im memoriam”, akkor viszont szedjék le normálisan!
    Szigorúan az ördög ügyvédje beszél belőlem, amikor honfikoppperjaink “védelme” érdekében elmondom, hogy valahogy úgy képzelem, hogy UFO Lajos bemegy egy tökérdekes egyéni experimental anyaggal a kiadóhoz, mire a kiadó producere meghallgatja, majd azt mondja: “Te figyelj, ez egyrakás szar, viszont ha olyant csinálsz, amit éppen Captain Jack, akkor tárgyalhatunk..”

  • Nem tudom írták-e ide, mert lusta voltam elolvasni, de az a Tankcsapda szám amire gondolhattok (mert a linket se néztem meg):D az direkt annak a Nirvanának az alapzenéjére épült mert Kurt Cobain emlékére írták a dalt.Lsd: 2. versszak:)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.